Renata Emilsson Pešková představí krátce islandské školství a výzvy pro školy, které přicházejí se zvyšujícím se počtem žáků cizího původu. Dále popíše, jak školy, učitelé a neziskové organizace poskytují v Reykjavíku výuku islandštiny jako druhého jazyka a výuku zděděných jazyků a jaké možnosti mají učitelé v inkluzívních mnohojazyčných třídách k využití jazykových repertoárů děti ve výuce. Diskutovat budeme i tom, jak se jazyky protínají s identitou a jakou roli hrají jazykové repertoáry žáků v učení a integraci. https://orcid.org/0000-0001-5618-5030
Přednáška proběhne v češtině.
Kdy: v pondělí 25. března ve 12:30, místnost č. 18
Bio
Dr. Renata Emilsson Pešková učí na Pedagogické fakultě Univerzity Islandu. Její disertace Školní zkušenost vícejazyčných žáků: Vícepřípadová studie z Islandu se zabývala souhrou jazykového repertoáru a školní zkušenosti pěti vícejazyčných žáků. Renata se ve svém výzkumu zabývá vícejazyčností, pedagogikami, které respektují a staví na vícejazyčnosti, jazykovými strategiemi, výukou mateřských jazyků v neformálních a formálních prostředí. Renata je spoluzakladatelka a členka vedení spolku Čeština na Islandu a předsedkyně Móðurmálu – asociace o vícejazyčnosti.